Outbound Marketing este forma tradițională de marketing în care o companie inițiază comunicarea cu clienții, formulând un mesaj cu scopul de a-i atrage și a genera vânzări. Principala caracteristică a outbound marketingului este aceea de a crea așa numitul word of mouth în jurul serviciului sau produsului care este promovat. Prin urmare, principalul scop al outbound marketingului este acela de a transmite mesajul prin intermediul instrumentelor tradiționale.
Outbound marketingul este responsabil de creearea unui buzz și mai puțin de angajarea controlată a publicului țintă, așa cum face inbound marketingul. Prin intermediul intrumentelor folosite, outboundul atrage atenția asupra ideii și stârnește interesul consumatorilor.

TV
Acest canal reprezintă o modalitate tradițională de a transmite sub formă audio-video cu o acoperire media foarte mari dar cu costuri foarte mari de distribuție a mesajului. Prin intermediul televizorului se poate atinge un segment larg de vârsă dar și o niștă bine stabilită, în funcție de postul TV ales. Publicul țintă este un consumator de media prin intermediul acestui canal, prin urmare a promova un serviciu sau un produs în cadrul publicității televizate, reprezintă o soluție eficientă.
Radio
Reprezintă unul dintre cele mai vechi instrumente de transmitere a mesajului și chiar dacă valoarea radioului a scăzut în opțiuni, acesta încă reprezintă un instrument eficient de răspândire a mesajului, în funcți de natura mesajului și a publicului țintă.
Presa scrisă
Reprezintă cea mai veche metodă de transmitere a mesajului și sunt segmente de vârstă care încă agreează această modalitate de promovare. Deși tirajul offline a scăzut considerent, presa scrisă reprezintă un bun mijloc de informare a consumatorilor prin faptul că aceasta s-a adaptat la mediul online foarte rapid.
Billboard-uri
Modalitatea grafică reprezentată ofline, menită să atragă atenția publicului țintă și să îi redirecționeze în alte medii, cum ar fi cel online. Billboard-urile reprezintă o modalitate eficientă de a transmite mesajul dorit în mediul ofline.
Direct mail
Acest instrument reprezintă o modalitate optimă de a face publicitate atunci când vine vorba de livrarea produsului sau serviciului, cât mai aproape de consumator. Ca și exemple, avem broșurile cu promoții ce ajung săptămânal în căsuțele poștale ale indivizilor.